Rema-sjef slutter etter bestevennfiasko

SLUTTER: Rema-sjefen som har vært ansvarlig for Rema 1000s mislykkede bestevennstrategi og Æ-appen, slutter i jobben.

SLUTTER: Rema-sjefen som har vært ansvarlig for Rema 1000s mislykkede bestevennstrategi og Æ-appen, slutter i jobben. Foto:

Av
Artikkelen er over 1 år gammel

Lars Kristian Lindberg (39) som har vært ansvarlig for Remas bestevennstrategi og appen Æ slutter i Rema 1000 etter fiaskoen.

DEL

(Vestviken 24) Rema 1000s innkjøps- og kategoridirektør Lars Kristian Lindberg, som har vært ansvarlig for Rema 1000s mislykkede bestevennstrategi og Æ-appen, slutter i jobben, melder Nationen.

– Ingen kommentar

«Jeg bekrefter at jeg ikke lenger jobber i Rema 1000. Ta kontakt med Rema 1000 sin kommunikasjonsavdeling, samt se info/uttalelser på rema.no. Utover dette har jeg ingen kommentar», skriver Lindberg i en tekstmelding til Nettavisen.

– Jeg vil takke for flotte år i REMA 1000. Det har vært et privilegium å jobbe i dette fantastiske selskapet gjennom ti år. Jeg vil takke samtlige kjøpmenn og kollegaer som jeg har hatt gleden av å jobbe sammen med.  Jeg vil også takke Ole Robert for et godt samarbeid og tilliten han har vist meg. Når våre veier nå skilles – så er det ingen dramatikk i det. Jeg ser fram til nye utfordringer og ønsker REMA 1000 alt vel i fremtiden, sier Lindberg på rema.no.

– Lars Kristian Lindberg har lang og bred erfaring fra ulike stillinger hos oss, og har bidratt på en positiv og offensiv måte i REMA 1000. Vi ønsker Lars Kristian lykke til videre – og takker for ti fine og produktive år sammen, sier Ole Robert Reitan, på matvarekjedens nettsider.

Morten Gabrielsen (45) overtar etter Lindberg som sjef for kategori- og innkjøpsvirksomheten til Rema. Han er i dag sjef for Rema distribusjon og Rema Industrier.

Fiasko

Det har ikke lyktes Nettavisen å få kommentar fra Rema 1000, tross gjentatte forsøk.

Lindberg sitter som styremedlem eller styreleder i et rekke selskapet Reitan-sfæren. Han er mannen som har frontet selskapets mye kritiserte bestevenn-strategi.

– Vi skal ta et tydeligere valg på hvem vi vil samarbeide med og ikke. Det kommer til å synes i butikkene, uttalte Lindberg i fjor sommer.

Det er imidlertid stor enighet om at satsingen, og spesielt måten strategien har vært synliggjort på, har vært en fiasko.

 I et intervju i Finansavisen i helgen omtalte Rema-gründer Odd Reitan det som en tabbe at bestevenn-strategien ble det kommunisert ut til kundene.

– Det var en feil vi gjorde, sier han. 

Artikkeltags