Øystein er ny daglig leder: – Skal fortsatt være best på mystery shopping

NY DAGLIG LEDER: Øystein Møller er ny sjef i det landsdekkende måle- og analysebyrået Ukjent Kunde AS.

NY DAGLIG LEDER: Øystein Møller er ny sjef i det landsdekkende måle- og analysebyrået Ukjent Kunde AS. Foto:

Artikkelen er over 2 år gammel

Det landsdekkende måle- og analysebyrået Ukjent Kunde AS, flyttet nylig kontorene sine fra Larvik til Sandefjord. Nå har de også ansatt ny daglig leder, Øystein Møller, fra Sandefjord.

DEL

(Vestviken 24) Ukjent Kunde AS jobber med noen av de største aktørene innenfor norsk varehandel. Ved å måle og analysere kundenes virksomhet, hjelper de dem med å bli bedre.

Mystery shopping

Målingene skjer blant annet gjennom det de kaller mystery shopping, hvor observatører fra Ukjent Kunde besøker kunders virksomheter for å vurdere service og helhetsinntrykk.

I rapporter de utarbeider i etterkant, forteller de akkurat hvordan besøket artet seg og hvilke inntrykk/følelser de sitter igjen med. De leverer altså  et øyeblikksbilde av virksomheten, slik en eksisterende eller potensiell kunde ville opplevd den.

Ukjent Kunde har en landsdekkende observatørbase til bruk i dette arbeidet, men har altså kontorene sine i Vestfold.

Selskapet hadde sitt beste år i 2016 med en omsetning på nesten 8,3 millioner kroner. Resultat før skatt ble 750.000 kroner. Hovedaksjonær i selskapet er Per Skinmo.

Den nye daglige lederen har spennende planer for framtida:

Vil satse i nye markeder

– Menneskene i Ukjent Kunde sitter på omfattende kompetanse utover det som er kjernedriften. Jeg ser stort potensial for å realisere våre mål og mer til. Jeg fant fort ut at det kan satses i nye markeder, sier Øystein Møller.

– Vi jobber med de største aktørene innen norsk varehandel og samarbeider med de beste hodene i bransjen. Med dette i sekken går ferden videre med nye og spennende konsepter.

Møller poengterer at mystery shopping skal fortsette å være en del av kjernedriften.

– Vi er og skal fortsatt være best på mystery shopping, men er i tillegg forberedt på å møte andre fremtidskrav. Vi skreddersyr våre løsninger ut mot forskjellige markeder og mitt mål er at vi skal være den soleklare partneren når markedet der ute trenger hjelp til å bli bedre, sier Øystein Møller.

Selv har han lang og bred erfaring fra B2B, og var i flere år selger og produktsjef i IT-bransjen, før han tok spranget over til en av verdens største produsenter av produkter til fritidsmarkedet. Øystein Møller er også opptatt av e-commerce og teknologiske trender, og vil gjøre Ukjent Kunde til en naturlig partner på flere plattformer.

Gründer Per Skinmo ønsker å befeste sin rolle innenfor kompetanseutvikling i norsk varehandel, som faglig leder for selskapet.

Mer om Ukjent Kunde AS

- Ukjent Kunde har gjort utallige observasjoner for aktører i varehandelen opp igjennom årene, siden starten i 2005. Slik har selskapet levert nødvendig innsikt til drivere og beslutningstakere, gjennom mystery shopping, medarbeider- og leietakerundersøkelser, telefon- og exitintervjuer.

- Ukjent Kunde holder kurs og annen undervisning for butikkledere og selgere. Selskapet har i dag fem fulltidsansatte, i tillegg til ca. 1.000 observatører i en landsdekkende base.

Artikkeltags