Datatilsynet vil granske Remas Æ-app

Av

Datatilsynet er i gang med å granske butikkjedenenes bonus- og rabattordninger.

DEL

Supertilbud: 5 kr for alt innhold på nett i 5 uker

Det melder Nationen fredag, skriver Nettavisen.

Onsdag lanserte Rema 1000 appen Æ, som gir kundene rabatt på varene de kjøper mest av, samt frukt og grønt. Fagdirektør Catharine Nes Datatilsynet sier at de lenge har fulgt lojalitetsprogrammene i dagligvarebransjen, og at de nå skal gjennomgås. 

– Vi er i gang med å undersøke Trumf, men prosessen er ikke sluttført. Vi skal nå på nyåret granske samtlige av lojalitetsprogrammene i dagligvarebransjen, sier Nes til Nationen.

LES OGSÅ: Her tar de bare kort – det ga Roald en inkassosmell (+)

Må informere

Hittil er det bare Coop og Norgesgruppen som har hatt sine lojalitetsprogram i form av Coopkortet og Trumf.

– Det er svært viktig at bransjen som tilbyr lojalitetsprogrammer informerer medlemmene godt om hvilke opplysninger som samles inn og hva de brukes til, sier Nes.

LES OGSÅ: Firma byttet navn for å dysse ned konkurs

Artikkeltags