Den nye normalen

#Du trengs: Nav tenker nytt i koronatid, og kampanjen skal nettopp få deg til å se at du trengs på tross av ledighet og permitteringer. Foto: Nav

#Du trengs: Nav tenker nytt i koronatid, og kampanjen skal nettopp få deg til å se at du trengs på tross av ledighet og permitteringer. Foto: Nav

#dutrengs kan være den bekreftelsen som skal til for å vippe fra arbeidsledighet til ansatt.

DEL

MeningerDette er et debattinnlegg. Innlegget gir uttrykk for skribentens holdninger.Er den nye normalen å gå ut av komfortsonen, fra det som har vært normalt fram til 12. mars. Da som alt ble alt snudd på hodet for mange, og som svært få tror at skal bli som før igjen. For sannsynligvis skjer ikke det, men koronaen kan også ha en kreativ side i tillegg til alt det tragiske. Pandemien og alle rutinene vi har måttet endre kan få oss til å se muligheter vi ikke engang visste at fantes.

Nav lokalt, regionalt og nasjonalt tenker nytt.

Nav Vestfold og Telemark har dratt i gang en juni-kampanje som heter #dutrengs. En kampanje som skal motivere og inspirere til nettopp å tenke nytt og kreativt.

LES Leila (43) flyktet fra diktaturet i Iran – nå bor hun i Odderudveien

Du har kanskje jobbet med det samme i 20-30 år, og tror ikke at du kan noe annet enn det du har viet hele ditt arbeidsliv til. Men så kan det være arbeidsgivere som trenger akkurat din kompetanse til noe helt annet enn det du har gjort før. Er du villig til å ta sjansen?

Tommy Steine er hovedpersonen i noen små videosnutter, som på en humoristisk og lett måte setter fokus på muligheter for både arbeidsledige og permitterte. Blant annet prøver han seg på fjøsstell, som en optiker som plutselig var uten jobb måtte gjøre.

Nav ønsker å fylle de ledige stillingene som finnes. Både for den enkelte og samfunnet er det positivt at flest mulig jobber. Med #dutrengs-kampanjen håper Nav å motivere flere til å tenke nytt, være aktive og til å se muligheter i nye bransjer, også for deg.

LES 88.000 tapte dagsverk på grunn av sykdommer i luftveiene


Artikkeltags