Gå til sidens hovedinnhold

«A new Kid in town»

Det gikk et sus av forventning gjennom kommentarfeltene til Jarlsberg da det ble kjent at butikk-kjeden Kid Interiør kommer til byen.

Meninger Dette er et debattinnlegg. Innlegget gir uttrykk for skribentens holdninger.

Kommentarfeltet på Jarlsbergs nettside sier alt om populariteten nyheten om at Kid Interiør skal etablere seg i Holmestrand sentrum skaper.

Med et unisont opprop av positive tilbakemeldingen og digitale klappsalver, fulgt av spenning for hva som ellers kan tenkes å fylle næringsdelen av det nye kvartalet i sentrum med, bidrar Kid-etableringen til å løfte sentrumsattraktiviteten mange hakk.

Denne type butikk fyller ikke bare et av rommene i det nye kvartalet, men blir også en viktig brikke for å vitalisere et sentrum som i de siste årene har måttet tåle mye av bygging, graving og lange perioder med stengte veier.

LES Næringsdrivende i Holmestrand sentrum mener nok er nok: – Vi krever ny vei nå!

Byggeprosjekter både i form av hus og veier vil det fortsatt være, men med enda et kvartal snart ferdig opprustet begynner mye også å falle på plass.

Kid Interiør skal fylle 340 kvadratmeter av de cirka 1000 kvadratmeterne med næringslokaler i det nye kvartalet.

Nå blir det interessant å se hva slags mix det kan bli, når resten skal fylles opp. Etter det Jarlsberg forstår er det i utgangspunktet seks lokaler, to store og fire mindre som skal fylles med virksomhet, men dette kan sikkert endres dersom behovene for intressentene er andre enn tegningene viser.

Kanskje kan Kid bremse litt av handelslekkasjen ut av byen, og heller lokke litt lekkasje inn fra tettsteder og byer rundt oss?

LES Det handler om attraksjonskraft og byutvikling: NHO vil ha ny fylkesvei 900 gjennom byen

Kommentarer til denne saken

Kommentarfeltet er stengt. Det åpner igjen klokken 07:00.